#groenesmoothies trending in Veghel

De kop is eraf!

We zijn vanochtend om 9 uur van start gegaan met onze challenge. 54 van de 75 enthousiastelingen kwamen samen in het Forrest E. Mars restaurant voor de kick-off van de Veghel Vitamine Vijfdaagse.

Fantastisch dat jullie er allemaal waren! En ook mooi om te zien dat er veel van jullie waren die direct met de groep wilden delen wat hetgeen was waar het meeste tegenop werd gezien.

Zie hieronder het mooie plaatje dat er van ons geschoten is

IMG_3777

Ingrid van Gemert heeft ook nog wat leuk materiaal voor jullie verzameld om de sapjeschallenge te combineren met een wat verdere reset van je geest. Lees haar stuk hieronder.

Een detoxkuur is een “resetkuur” voor je lichaam. Het is belangrijk om niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal te resetten. Deze week is een mooie gelegenheid om daar bewust mee bezig te zijn.

Hoe kun je dat doen ?

1. Zorg voor voldoende ontspanning (minimaal 1 uur per dag)

  • Plan dit bewust in je agenda in. Ga bijvoorbeeld een keer naar de schoonheidsspecialiste of de sauna.
  • Je kunt op dinsdag 16.30-17.30 uur meedoen aan les yoga in Portocabin 5.
  • Indien je veel beeldschermwerk doet, gebruik je je linker hersenhelft. Probeer in je ontspanning af te wisselen met je rechter hersenhelft (bijv. creativiteit, muziek luisteren of maken).
  • Ook voor Facebook, gamen, TV kijken gebruik je je linker hersenhelft !

2. Zorg voor voldoende beweging (minimaal 1 uur per dag)

  • Tijdens de VVV-challenge is intensief sporten niet aan te raden, maar gewoon wandelen, fietsen of zwemmen zijn prima bewegingen.
  • Een goede beweegnorm is 10.000 stappen per dag.
  • Gebruik je lunchpauze om een wandeling buiten te maken. Daglicht en frisse lucht hebben invloed op je energie en je humeur.

3. Zorg voor voldoende slaap (7 a 8 uur per dag)

  • Probeer eens om deze week bewust een half uurtje vroeger naar bed te gaan of een half uurtje langer door te slapen.

4.       Vermijd stress

  • Doe dingen met aandacht. Als je klusjes door elkaar doet, moeten je hersenen alle ‘losse eindjes’ proberen te bewaken. Eén ding tegelijk doen met je aandacht erbij, kost minder energie. Uiteindelijk krijg je je taken daardoor ook sneller af dan als je alles tegelijk had gedaan. Meer voldoening dus!
  • Langdurige stress heeft invloed op je hormoonhuishouding, zorgt voor de aanmaak van cortisol, wat de activiteiten vanl de hormonen insuline en peptine blokkeert. Dit kan klachten tot gevolg hebben als vermoeidheid, pijnlijke spieren en gewrichten en kan invloed hebben op je wens om af te vallen. Kijk ook hier

Veel succes allemaal!!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s